Pracownia
teatralna 2
instruktor
Marzena Felsmann
„Teatr to szósty zmysł, biada, jeśli tak nie jest, szkoda jeśli ten zmysł się marnuje”
– Pavel Kohout
Teatr „Na trzepaku”
Grupa teatralna, która spotyka się po to, aby doświadczać, bawić się, poznawać emocje — swoje i innych. Dzieciaki podzielone na dwie grupy wiekowe (klasy I-III oraz starsze) pracują nad spektaklem, a przy tym kształcą emisję głosu, ruch ciała i interpretację postaci. Pracę nad spektaklem wspierają warsztaty teatralne wspierające spostrzegawczość, współpracę, zapamiętywanie tekstu. Wyrażanie się przez sztukę jest podstawą funkcjonowania na zajęciach. Praca w grupie ma za zadanie zintegrować zespół i uzdolnić go do efektywnej współpracy. To zajęcia dla dzieci i młodzieży zaczynających swoją przygodę z teatrem oraz tych, którzy chcą podszkolić swój warsztat aktorski czy osób chcących przełamać tremę przed wystąpieniami publicznymi i po prostu spędzić dobrze czas.
Teatr Życie — Życie Teatr – teatroterapia
Na zajęciach tych stawiamy przede wszystkim na dobrą zabawę — to właśnie ona otwiera nas na spontaniczne działania i zachęca do poszukiwania własnej autentyczności i nowych form ekspresji.
We wspólnej pracy warsztatowej wykorzystujemy całą gamę narzędzi – tworzenie z improwizacją, praca z partnerem scenicznym. Wspólnie stawiamy czoła tremie oraz pracujemy z własnymi emocjami, ucząc się wykorzystywać je na własną korzyść. Praca z etiudami uczy nas opowiadania historii grą aktorską, zaś ćwiczenia teatralne otwierają nas na świat i dają nową perspektywę. Poznajemy świat poprzez teatr…
Akademia Małolata — logorytmika
Logorytmika łączy w sobie terapię logopedyczną i rytmikę. Takie zestawienie umożliwia zaktywizowanie sfery zarówno słuchowej, jak i ruchowej uczestnika zajęć. Stosowanie zajęć opartych na ruchu i muzyce wymaga łączenia się zjawisk charakterystycznych dla muzyki, wśród których znajdują się: rytm, tempo, akcent, wysokość dźwięku oraz artykulacja. Każde z nich ma swoiste znaczenie zdrowotne dla organizmu, ale także rozwojowe. Śpiew, ruch i reaktywność na bodźce są obecne w zajęciach logorytmicznych. Uczestniczenie w nich sprzyja stymulacji rozwoju mowy, wyrównywaniu opóźnień mowy, a także zapobiega powstawaniu trudnych do zniwelowania zaburzeń.